14 apr. 2017

Glad Påsk allesamman!

Så är vi mitt i Påsk-helgen och njuter av flera lediga dagar med god mat och gott om tid för pyssel i syrummet
 Har vridit till en videkrans med tillhörande attiraljer

 Äggen är våt-tovade och så har jag nål-tovat lite prickar efteråt

 Sydde fast satinband och knöt små rosetter för att hålla äggen på plats

Måste ju ännu visa vad jag fyndade när jag hade kurs i Pelkosenniemi förra helgen, en av damerna som deltog säljer tyg på distans för en quiltbutiks räkning och hade med sej ett rejält lager att välja och vraka från och jag måste ju bara köpa dessa goingar :o)

Ni skall alla ha en riktigt fin Påsk och så ses vi snart igen!
Puss och kram!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Hyvää Pääsiäistä myös sinulle! Nyt vain odotellaan, mitä ihanaa noista punaisista syntyy.

    SvaraRadera
  2. Upea pääsiäiskranssi! Kauniita ja ihania knkaita!
    Hyvää ja mukavaa pääsiäistä myös sinulle:)

    SvaraRadera
  3. Hyvää pääsiäisen aikaa Sinulle. Hienoja pääsiäiskoristeita olet tehnyt. Upean punaisia kankaita on luoksesi kotiutunut

    SvaraRadera
  4. Hieno kranssi! Kivat kankaat löysit pohjoisenreissullasi, mitähän näistä syntyy, jään odottamaan.

    SvaraRadera