13 juli 2015

Sykorg

Vi är ju inne i bästa jordgubbssäsongen nu (iallafall här hos oss) och vad passar väl bra att ha då, jo en sykorg med jordgubbar på
Den här är klart och tydligt en sommarkorg, inget att dra fram mitt i vintern

 Jordgubbarna är sydda av tyg och så har jag virkat bladen av bomullsgarn

 I bägge ändar av handtaget har jag sytt fast små yo-yo´s i grönt tyg med en liten röd knapp i mitten

 Jag måste bara visa, igår hade jag tre kära väninnor på besök och de hade denna underbara Hortensia med sej, den är ju så vacker att man baxnar, jag älskar färgen!!!

Önskar alla en fin fortsättning på veckan!

8 kommentarer:

  1. En underbar sykorg och en vacker Hortensia... den färgen är jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En underbart söt sykorg för sommaren och förstår att du blev glad för Hortensian! Kram

    SvaraRadera
  3. Herkullisen, syötävän kaunis :)

    SvaraRadera
  4. Den er jo bare helt nydelig jordbærveska di da!

    SvaraRadera
  5. Underbar sykorg i ett underbart tyg! Kram

    SvaraRadera
  6. Ah, mikä ihana mansikka pussukka!

    SvaraRadera
  7. Meget smuk taske du har syet :-)
    Og sikke en dejlig blog du har bygget op :-)
    God dag øsnkes.

    SvaraRadera