9 juli 2015

Shopping

När jag var i Torneå i helgen passade jag på att besöka PeeKaa´s butik Tilkkuverstas. Hon har annars sin quiltshop i Uleåborg, men på somrarna tar hon pick och pack och flyttar ut till sommarvistelsen i Torneå. Där har hon ett alldeles underbart krypin med tyger och tillbehör så hyllorna dignar, jag rekommenderar ett besök ifall ni är i trakterna, annars kan man ju alltid shoppa i hennes web-butik som du hittar HÄR
 Köpte ett rött och vitt randigt tyg och ett turkos/vitt med små små rutor. Knapparna har vita prickar. Tråden är av lite grövre kvalité och lämpar sej bra för maskinquiltning
 Se på dessa två, som gjorda för varandra, kliar i fingrarna att få sy något av dem, mums!

 Blått rutigt och småblommigt och fina knappar samt en quilttråd i blått

 Ett brunrandigt tyg och en vacker bomullsspets, jag rullade upp den på en tom trä-trådrulle. Knapparna är beige och har vita prickar

Sist men inte minst två väldigt gångbara gröna tyger, bägge har jag haft tidigare, men de har tagit slut så nu passade jag på att fylla på lagret. En jättebra nyans grön quilttråd och några fräscha knappar formade som blommor.
Inspirationen är på topp nu när jag har nya tyger att leka med och jag skulle vilja sätta saxen i dem på direkten, men har annat som går före nu just, men sen........

Ni skall ha ett finfint veckoslut!

1 kommentar:

  1. Mitä ihania ostoksia ja mitä kaikkea kaunista niistä tuleekaan! Mukavaa viikonloppua!

    SvaraRadera