12 feb. 2010

Blåvitt

Sitter och syr stjärnor så det står härliga till. Känner mej nästan lite patriotisk med allt detta blåvita, som ni säkert känner till är ju Finlands färger just blått och vitt. Kanske passande nu i Olympiatider att man till och med i lappteknik hejar på sitt hemland.

I´m sewing stars at the moment and I feel patriotic with all these blue and white patches because the Finnish colours are blue and white Jag vet inte ännu hur stort det här projektet kommer att bli i slutskedet, beror på humör och hur mycket tid jag ids satsa på det

Don´t know yet what size this quilt is going to be when finished

Ett block är ca. 30 x 30 cm så snabbt får man storlek på täcket bara man lägger till en rad med stjärnor. Ha en mysig fredagskväll!!!!!
One star-block is 30 x30 cm. Wish you a nice Friday evening!!!!

11 kommentarer:

  1. Snygga stjärnor i blåvitt...för visst ska vi ju heja inhemskt nu ett par veckor! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Så fina! Jag känner mig nästan lite patriotisk jag med när jag ser dem - det är de finska rötterna som gör sig påminda. :)

    SvaraRadera
  3. Åh så snyggt detta blir! Jag tycker det är svårt med stjärnor i lappteknik, men du har fått dem så bra i alla hörn.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Så nydelig. Du syr vel for hånd? Jeg har sydd et sånt teppe i blått, men hadde beige bunn og tre røde stjerner. Det ble også fint.

    SvaraRadera
  5. Love your stars. I adore blue and white quilts, so clean and fresh.
    Thank you for the English translation. Lxx

    SvaraRadera
  6. Så fint ditt lapptäcke blir. Jag tycker så mycket om blått och vitt. Det ser så fräscht ut. Men jag hejar allt på det blå/gula nu.
    Önskar dej en mysig fredagskväll och en skön helg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  7. Väldigt fina stjärnor i blå/vitt, och helt perfekta i hörnen! Vi hejar såklart på de blåvita färgerna i dessa tider!!

    SvaraRadera
  8. Yes I love your blue stars too. They are lovely against the crisp white.

    SvaraRadera
  9. Härligt fräscht med blått och vitt. Det ska bli kul att se detta färdigt.

    SvaraRadera
  10. Nydelig teppe du holder på med!
    Masse fint ellers også å se i bloggen din!
    Ha en fin søndag.

    SvaraRadera
  11. Så snyggt!!! Med sådana färger i flaggan är det lätt att vara patriot. Svenska flaggans färger är inget jag skulle vilja sy något i. :-)
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera