30 aug. 2009

Ut i naturen

Idag har jag varit med Herr Lappeklipp på svampplockartur, nåja jag kanske inte plockade så mycket svamp för jag spanade in allt vackert som finns i skogen, hade ju för en gång skull kommit ihåg att ta med kameranÄr den inte vacker så säg, flugsvampen, sådana färgkontrast naturen lyckas åstadkomma. Den ser ut som en god efterätt med vispad grädde på (nej jag har inte smakat!!!!!)

Jag vet inte vad dessa brunisar heter, men på foto gör dem sej bra

En gammal stubbe med mossa och annan växtlighet på, fastnade också i min kamera, såg nästan mytiskt ut i en öppen glänta under höööga granar.
Ni skall ha en härlig början på veckan!!! Kram L.
Went on a mushroom searching trip with Mr Lappeklipp today, I brought my camera with me and took some pictures. The nature is amazing, don´t you think!!!!

3 kommentarer:

  1. Flugsvampen ar ju sa vacker!!!!Jattefina svampar du hittat,och stubben ar ju underbar!!!!Harligt att vara ute i skog och mark!!!!

    Ha en bra dag!

    Eva

    SvaraRadera
  2. Visst är flugsvampar fina! Vilken härlig stubbe, skogstrollet bor säkert där...

    SvaraRadera
  3. Hei. :-) Du har bare helt utrolig fine vesker, virkelig nydelige alle sammen. I dag er det jo 1. sept., så du blir nok å nå 30.000 besøkende i år, kjempebra!! Alltid spennende å se innom bloggen din. Hilsen norsk amatør ;-)

    SvaraRadera