21 juli 2009

Kuddar

Blått, vitt och beige är temafärger i detta inlägg.....................sydde fyra kuddar i gammaldags "madrasstyg". De är storleken 40 cm x 40 cm......
....på baksidan gjorde jag en käpplist med ränderna på andra ledden och med mörka och ljusa träknappar.....
........sydde också ett litet hjärta på baksidan för att piffa upp som detalj

Made four cushions in cotton fabric, they are size 40 cm x 40 cm and with hart applique on both front and back-side. On back-side wooden buttons

24 kommentarer:

  1. Härligt snygga, underbara kuddar!
    Ja,jag bara älskar dom!
    //BiZen

    SvaraRadera
  2. Putene dine er virkelig nydelige! Flott med knapper bak :o)

    SvaraRadera
  3. Oj vilka underbart vackra kuddar du gjort, jag gillar dom. Jag beundrar även allt som du syr och visar här på din blogg det är mycket välgjorda arbeten.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Jattefina kuddar!!!Tyget ar ljuvligt!!!Jag alskar blatt och naturliga farger!!!

    SvaraRadera
  5. härliga kuddar .
    fint med knapparna

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Härliga kuddar. Hjärtana är pricken över i, och färgerna är så lugna och fina.Jag har ett liknande tyg liggande, så nu fick jag allt lite inspiration vad jag kan göra av det!

    SvaraRadera
  7. Å, så fine disse var, både foran og bak! Så artig med hjertepynt bak også.

    SvaraRadera
  8. Kanon snygga , frächa o ja helt enkelt kanon :)

    SvaraRadera
  9. Wow vilka häliga och välarbetade kuddar! Kram Lizzan

    SvaraRadera
  10. Suloisia tyynyjä, olisi ihana halata niitä, ovat niin houkuttelevia. Ilo silmälle!

    SvaraRadera
  11. Va söta kuddar! Madrasstyget är ju så snyggt till mycket! Kram...

    SvaraRadera
  12. Underbara kuddar, helt i min smak och mina färger!

    SvaraRadera
  13. Men vilka ljuvliga kuddar, bara älskar dom...:) Kanske ska jag leta i tygförådet om jag har nåt blått..hihii Jag syr necessärer i parti o minut nu ...:) Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga kuddar de skulle passa hemma hos mej allihoppa det är väl bara att ta fram symaskin ....

    SvaraRadera
  15. Herlige puter!
    Ha en forsatt fin juli :0)

    SvaraRadera
  16. Kjempeflotte og forseggjorte puter! De var så lekre.
    Kikker innom bloggen din fra tid til annet - mye fint.
    Ha en god helg.

    SvaraRadera
  17. Kjempeflotte puter - og like fine på bege sider. God utnyttelse av stripene i stoffet

    SvaraRadera
  18. kuddarna var jätte fina med både fram och baksida som var precis lika fina kul ide!

    SvaraRadera
  19. De var virkelig fine!
    Det ligger en award til deg i bloggen min.

    SvaraRadera
  20. Koselig blogg.Flotte puter! Jeg følger gjerne med videre!

    SvaraRadera