14 juni 2009

Syr och syr......

.....gör jag, men kläder denna gång för jag åker ju till Norge torsdag nästa vecka och behöver något festligare att ha på bröllopet jag ska bevistaInte världens lättaste material med chiffong, tyckte bara att det var så vackert och så roooosa att jag inte kunde låta bli. Tyget skall förhoppningsvis bli en omlott-tunika till sist.
Vi kommer på resan att göra två stopp i Sverige, nämligen Spånga och Karlskoga därför frågar jag er alla där ute ifall någon vet om det finns något i dessa trakter som man absolut inte får missa (kanske med tanke på min hobby)????
Kramar!

Leaving for Norway next week and I´m making a chiffon-tunik to wear at the wedding there, not an easy material but I like it and I love the pink colour. Hugs!

6 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har. Du syr noen fantastiske vesker: )
    Jeg blir så glad når jeg ser noen holder på med søm. Jeg skal følge med på deg: )

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt tyg. Du kommer säkert att bli jättefin. Ha en trevlig resa.

    SvaraRadera
  3. Tsemppiä ompeluun, onnistut varmasti. Hauskaa Juhannusta ja hyvää matkaa. Toivottavasti sää suosii.

    SvaraRadera
  4. Fint å rooosa måste e ju vara!!
    H. från österbotten

    SvaraRadera
  5. Du kommer att bli jättefin i den tunikan, vackert tyg! Jag önskar er en riktigt bra resa, hoppas vädret blir varmare till midsommar så bruden inte behöver frysa. Här är det just nu +8!! Vi är på villan och firar midsommar, det blir att sitta o elda som vanligt, brrr...Ha det så bra!
    Kram Ann-Sofi

    SvaraRadera
  6. När du är i sånga kan du lätt slinka över till sundbyberg och där finns: http://www.textilcentrum.se/
    Trevlig semester!

    SvaraRadera