29 maj 2009

Fredag kväll

Jag vill först och främst tacka för alla jättegoa kommentarer ni lämnade på mitt give away, kunde inte ens drömma om att de skulle vara så många, ett ödmjukt TACK!
Kanske det blir ännu en give away förrän året är slut ifall 30 000 besöksgränsen hinner fyllas innan årsskiftet, vi får se.
Kanske ni kommer ihåg blocken jag sydde till ett täcke som vårt lapptäcksgille hade som gemensamt projekt, i allafall så har vi täcket färdigt nu och jag har tagit ett par foton som bevismaterial.
I want to thank you all for the enormous number of comments you left on my "give away" post, big THANKS!
Här är alltså blocken jag sydde för några månader sen
Made these blocks some month ago. They were for a project-quilt we made together in our quilt-group
Och så det färdiga täcket på plats i ålderdomshemmet dit vi skänkte det
Here´s the quilt finished and at the right place where it´s going to be, at an home for the aged

Det lämnade några block över så vi gjorde ett par kuddar också. Ni skall ha ett toppenveckoslut allihopa. Hit till Österbotten har utlovats rena sommarvädret.......underbart........sköt om er!!!
Left overs became two cushions. A nice weekend to you all....take care!!!!!!!

9 kommentarer:

  1. Ohh vilket härligt täcke ni sytt, kan tänka mig att det kommer att vara till glädje för de äldre!
    Även här ska det bli fint väder sägs det, får väl hoppas att det blir så... Ha een underbar helg!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag gillar verkligen lapptäcket som ni har sytt. Det är bara så läckert. Skulle gärna ha ett sådant, men när skulle jag hinna sy det. Men det är trevligt för de äldre att ha något fint att titta på.
    Ha en skön helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Ha en trevlig helg du också.
    Även Norrbotten på andra sidan pölen har utlovats fint väder. Nu när jag tittar ut genom fönstret är det fortfarande mulet, tyvärr.
    Hoppas på en ändring under dagen.

    SvaraRadera
  4. Kaunis peitto, saajat varmaankin ilahtuivat. Tekisi mieli vetää ompelukone esiin, kun näin työnne, mutta ulkotyöt odottavat.
    Lämmintä on luvattu, nautitaan siitä.

    SvaraRadera
  5. åå, hvor fint det ble, tenker de som fikk det ble glad.
    Her i midt norge er det kjempefint vær med blå himmel og sol.
    Ha ei fin helg.
    Sissel

    SvaraRadera
  6. Tack för alla trevliga kommentarer på min sida. Tycker väldigt mycket om din sida.Dina väskor är helt fantastiska. Täcket är också jättefint.

    SvaraRadera
  7. Log-cabin-teppet ble kjempefint!

    SvaraRadera
  8. Ååååå, jeg elsker blogen din, ble helt stum her jeg, så mye fint du lager......

    SvaraRadera