5 maj 2009

Äntligen klart

Så var dethär projektet slutfört, min väskbeställning alltså, återstår bara det värsta..........att leverera väska plus necessärer åt kunden..........alltid lika obehagligt när man inte har fått några direktiv om hur slutresultatet skall se ut......ja ja bara att ta tjuren vid hornen

At last.....my bag-order is finished and ready for delivery
Nåväl såhär blev den i allafall som klar, jag har frossat i passpoaler denna gång
Rakt över väskan har jag klämt in en passpoal som jag sen quiltat med moulinegarn
Here´s some details and quilting
I överkanten också passpoal i olivgrönt och i handtagen bruna passpoaler
Och i bottensömmen hittar vi brun dito. Det bruna och det olivgröna tyget är i linne
Här har vi första necessären, jag gjorde dem olika fast kunden bara sa att hon ville ha två stycken, inget om hur de skulle se ut.....ännu något att oroa sej över.........gulp!
The lady ordered two dressing-cases too and this is one of them

Nummer två började se ut på detta vis, jag lät applicationsmotivet återkomma i alla delarna för att binda ihop dem till ett set
And here is the other one

Och här har vi då hela familjen på samma bild, nessarna är ca. 10x15 cm stora (enda kunden hade som önskemål förutom färgvalet)
The whole set in this picture, both dressing-cases are size 10 cm x 15 cm

En titt in i väskan som har två stora sidofickor på insidan (että tämmöinen sisältä, parit taskut eikä mitään muuta, tämä kuva on sinulle Paula)
En underbar fortsättning på veckan åt er allesamman!!!!!!
Here´s a picture from the inside of the bag.
It´s a nice feeligt to have them finished, but the worst is still ahead............the customer haven´t seen them yet
A pleasant week to you all!!!!

24 kommentarer:

  1. Så läckert! Är kunden inte nöjd så ställer jag upp, utan problem :D

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint, alltihop.

    Birgitta i Arboga

    SvaraRadera
  3. Helt underbart snygg!! Klart hon blir nöjd! Annars är det konstigt.

    SvaraRadera
  4. Wooooow. *drar en djup lång suck*
    Helt sjukt fint. Ja, gillar hon inte det där, då bör du först sinnesundersöka henne och sedan skickar du paketet till mig istället. Sååååå himla fint! Väskornas drottning, det är du!!!

    SvaraRadera
  5. Underbart fina väskor du gjort. Alldeles säkert att din kund bli nöjd. /Anne-Marlen

    SvaraRadera
  6. Ojojoj så nydelig!
    Du er dyktig!!!

    SvaraRadera
  7. Nej så snyggt! Design, färger, material, sömnad, allt! Wow!

    SvaraRadera
  8. Så nydelig veske! Du er virkelig flink.

    SvaraRadera
  9. Men jisses så vackert set! De är så välkomna hem till mig, vilken dag som helst ;) KRAM L

    SvaraRadera
  10. Åh, vilka läckerheter, du behöver minsann inte vara nervös över resultatet, vill inte beställaren ha de där så står många andra i kö , säg priset bara.


    Brit-Mari

    SvaraRadera
  11. SÅ fina växkor du har fått ihop! Ja, annat också så klart, men väskorna föll jag för direkt. Snälla att du har lagt ut beskrivningar också. Tror nog att det blir en somrig väska med fyrkantslappar i mitt syrum.
    Har lagt till dig bland mina favoritbloggar, hoppas det är ok!
    Hälsn
    Ann

    SvaraRadera
  12. Jaa, som de andra sagt före mig: du har inget att oroa dig för! Vem skulle inte tycka om de här???!!

    SvaraRadera
  13. Utrolig flott "veskefamilie" du har laget! Både farger og design........helt nydelig!

    SvaraRadera
  14. Aivan uskomattoman ihana kassi ja pussukat jälleen kerran. Sinulla riittää hienoja ideoita, etkä mene sieltä, missä aita on matalin. Hyvät sisätaskut ja upea kokonaisuus.

    SvaraRadera
  15. Woaw what a beautifull bags you made.

    SvaraRadera
  16. Nej men du milde tid va snyggt!! Vilka fina färger! Du vet min adress om kunden inte är nöjd!!

    SvaraRadera
  17. Åhh vilken snygg väska och necessärer!!! Vill inte kunden ha dem är hon inte klok. Jag skulle köpa dem på stört om jag fick, men jag ser att kön är lång :o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  18. Oy, kjempe fine. Du er dyktig. ;D

    SvaraRadera
  19. Du är otroligt duktig på väskor, färg och form. du är en inspirationskälla.........
    Jag har har sytt två stycken kvadratväskor efter din beskrivning och fler kommer det att bli.
    Eva
    http://minaquiltar.blogg.se

    SvaraRadera
  20. Helt underbara! Ställer mig i kö jag också om kunden skulle tacka nej! Men det kan hon bara inte! Har någonting i min blogg för dig! Kram...

    SvaraRadera
  21. Hei, dette var en nydelig veske og kunden blir nok kjempefornøyd :-)

    SvaraRadera
  22. Så lekre vesker du syr og flotte stoffer du har valgt.
    Ha en fortsatt fin uke.

    SvaraRadera
  23. Så nydelige (snygga)vesker. Jeg skulle ønske de var mine....

    SvaraRadera
  24. Me gustan mucho sus bolsos, me gustaría saber si vende los patrones para poder realizarlos porque me gustaría intentar hacer uno, muchas gracias , voy a usar un traductor para traducir esto mismo en inglés a ver si nos podemos entender, saludos desde España
    Chelo

    I would like to know if it sells the bosses of these wonderful purses that it does, I like them very much and I want to do one, one greeting and graces for his attention,

    Chelo
    chelopx@gmail.com

    SvaraRadera